تکذیب «برداشتن سقف افزایش حقوق»-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

تکذیب «برداشتن سقف افزایش حقوق»

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه توسعه هفتم گفت: در مصوبه امروز مجلس اشاره‌ای به سقف حقوق ندارد بلکه نمایندگان تاکید کردند که حقوق کارکنان دولت، اعضای هیات علمی، نیروهای مسلح و قضات براساس قوانین مربوطه باشد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 20
کد خبر: ۲۱۴۵۳۶

محسن زنگنه عصر دوشنبه درباره مصوبه حقوق و دستمزد گفت: در مصوبه امروز مجلس درخصوص حقوق‌ها هیچ اشاره‌ای به برداشتن یا گذاشتن سقف و یا تصمیم تازه‌ای در مورد حقوق و مزایای کارکنان دولت، نیروهای مسلح هیات علمی و و قضات گرفته نشد بلکه مجلس تاکید کرد که حقوق کارکنان دولت، اعضای هیات علمی، نیروهای مسلح و قضات براساس قوانین مربوطه و در سقف همان‌ها باشد.

وی افزود: علت این مصوبه این است که برخلاف آنچه که بیان می‌شود این مصوبه به‌دنبال برداشتن سقف است، این مصوبه به‌دنبال نظم‌بخشی به نظام اقتصادی و بودجه‌ریزی در سال‌های برنامه است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه بیان کرد: اکنون در قانون بودجه‌های سنواتی رسم بر این بوده است که درخصوص سقف حقوق و مالیات پلکانی یا مالیات قطعی تصمیم‌گیری می‌شده و بعضا حتی درخصوص شاخص‌های موثر در اقتصاد کشور مانند نرخ خوراک برای پتروشیمی‌ها نیز تصمیم‌گیری می‌شده است.

زنگنه خاطرنشان کرد: ما در همه بندهای بودجه عملا این موضوع را به نحوی متوقف کرده‌ایم یعنی گفته‌ایم یا قانون دائمی داریم و براساس قانون دائمی انجام شود و اگر قانون دائمی مانند قانون نظام هماهنگ پرداخت یا قانون خدمات دولت دچار مشکل یا ابهام هستند قانون باید اصلاح شود.

وی یادآور شد: اما اینکه ما بخواهیم در قوانین بودجه سالانه در مورد حقوق و دستمزد افراد تصمیم بگیریم امر غیرمطلوب و مخالف اصلاحات ساختاری بودجه است و چه بسا در یک سال شاهد افزایش بسیار زیاد و در سال دیگر شاهد کاهش باشیم و این موضوع عملا کارمندان و حقوق بگیران را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس گفت: بنابراین مصوبه مجلس تاکید بر رعایت قانون و قوانین دائمی درخصوص حقوق و دستمرد بوده و مصوب نیز شده است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار